Verschil regulier Garagebedrijf/Dealer vs Diagnose Specialist.

IMG_1324.jpeg

Verschil regulier garagebedrijf/dealer vs. diagnosespecialist.

We nemen als voorbeeld een:

Opel Corsa Z1.2xep van het jaar 2006.
Foutcode P0303, overslag op cilinder 3.

De monteur van de reguliere garage/dealer zal eerst beginnen met het uitlezen van de het voertuig.
Foutcode P0303 wordt gezien, overslag op cilinder 3.
Er wordt begonnen met het vervangen van de bougies, kosten €48,40 exclusief Btw.
Als dan het probleem nog niet verholpen is wordt de bobine vervangen, deze kost €121,80 exclusief Btw.
Is de overslag nog steeds aanwezig wordt de injector vervangen, deze kost €110,80 exclusief Btw.
De monteur heeft 3 uur aan uw auto gewerkt, kosten 150,- exclusief Btw.
In totaal bent u de garage/dealer €582,01 verschuldigd en het probleem is nog steeds niet verholpen.

In de meeste gevallen wordt dan de ECU opgestuurd naar AC Tronics om te testen/repareren, wat ook weer tijd zonder de auto en kosten met zich meebrengt.
In totaliteit bent u twee weken zonder auto geweest  en de oorzaak is nog niet verholpen.
Het totale kostenplaatje?? Over de €1000,- 
En vervolgens komt uw auto alsnog bij een diagnose specialist.

Bij de diagnose specialist vindt eerst een intake gesprek, vervolgens wordt de klacht zelf ervaren.
Het voertuig wordt uitgelezen en er wordt een testplan gemaakt aan hand van de foutmeldingen.
Basismetingen worden uitgevoerd.
Er wordt gebruik gemaakt van Elektrische schema's, TSB (Technische Service Bulletins)
en 1 uur Arbeid (Effectieve tijd aan uw voertuig.)

2 uur later komt de diagnose specialist tot de uitkomst.


Conclusie:
Distributieketting is opgerekt.

U betaald éénmalig een diagnosebasispakket van €200,- (waarvan 1 uur arbeid is inbegrepen.)
en misschien nog 1 uur extra arbeidskosten, in totaal €275,-

Begrijpelijk voor de klant dat een basisdiagnosepakket prijzig is.
Echter in de praktijk worden onnodige kosten bespaard.

Contact ons.