« Inlaatkleppen / Inlaatkanalen Reinigen dmv Granulaat.»

Gepubliceerd op 21-11-2018

Autofabrikanten maken tegenwoordig gebruik van motoren met een directe benzine inspuiting, om betere emissie waarden en een gunstiger brandstofverbruik te realiseren.

Waar de brandstof voorheen in het inlaatkanaal, vlak voor de inlaatklep werd ingespoten, gebeurt dit nu direct in de verbrandingskamer.

Het nadeel van dit systeem is het ontbreken van de brandstofnevel langs de inlaatkleppen.

Hierdoor zijn direct ingespoten motoren gevoeliger voor inlaatklep vervuiling.

Deze vervuiling kan problemen veroorzaken met de cilindervulling en de compressie van de motor.

Reinigen is dan noodzakelijk.

Aangezien deze vervuiling hardnekkig is, voldoet een chemische reiniger in dit geval niet.

Wij beschikken over de juiste kennis en apparatuur waarmee de inlaatkleppen en kanalen gestraald kunnen worden met gebruik van granulaat.

Na zo'n behandeling zijn de inlaatkleppen en kanalen weer in nieuw staat.

Bekijk onderstaand filmpje hoe het werkt.

Klachten welke worden ervaren bij inlaatklepvervuiling zijn ;

De auto loopt niet meer lekker, motor loopt op hogere toeren, de motor heeft minder trekkracht, stotteren bij optrekken of een hoger brandstofgebruik.

Merken en motoren waarbij een vervuilde inlaatklep of kanaal regelmatig voorkomen zijn :

* Audi  1.2 de 1.8 en 2.0 TFSI

* BMW

* Citroën 1.6 THP

* DS 1.6 THP

* Ford 1.0 Ecoboost

* Peugeot  1.6 THP

* Seat 1.2 de 1.8 en de 2.0 TSFI / TSI

* Skoda 1.2 de 1.8 en 2.0 TFSI / TSI

* Volkswagen 1.2 de 1.8 en 2.0 TFSI / TSI

De prijs is alleen vast te stellen na diagnose.

Na de diagnose krijgt u een offerte die passend is bij uw auto.

Contact ons.

02DBD28A-853A-456D-AEB0-FD63219622E2-1542797377.jpeg
A86CB75C-85B7-4491-B6D0-6C57C5ED2A97-1542797377.jpeg
1E421FF2-C7E2-4E3A-9145-9E9ED95FC9D4-1542797378.png
0B0DEAEC-85B5-4EFC-8EF1-BB1C1882D329-1542797378.jpeg